logo bip


foto1
foto1
foto1
foto1
foto1
W szkole uczymy się i pracujemy od poniedziałku do piątku :)

KORONAWIRUS INFORMACJE

rodo

jadl

E-dziennik Logowanie

Rozkład 2015-2016

SZKOLNE VIDEO

wideo

Dla Rodziców

Kalendarium szkoly

Osiagniecia uczniow

Ogloszenia

Statut szkoly

Samorzad uczniowski

Komisja rewizyjna Prezydium rady rodzicow

Pedagog szkolny

 

inspektor

Szkolne archiwa

Zajecia pozalekcyjne

zajecia pozalekcyjne projekt

 

Logopeda

 

doradztwo zawodowe

DSC04972     W ramach Wewnątrzszkolnego Systemu Doradztwa Zawodowego podejmowanego przez szkołę, mającego na celu przygotowanie młodzieży do planowania kariery edukacyjno-zawodowej w naszej szkole gościli zaproszeni przez doradcę zawodowego przedstawiciele szkolnictwa zawodowego z firmy Solaris Bus & Coach S.A. Doradztwo zawodowe poprzez włączenie w program wychowawczy szkoły innych osób, grup i instytucji. jest istotnym ogniwem i bezpośrednim wzmocnieniem edukacji. Przyczynia się do wzrostu jej jakości. Zapewnia profesjonalną pomoc zlokalizowaną w otoczeniu ucznia, minimalizując tym samym zarówno koszty psychiczne wynikające z niewłaściwych wyborów, jak i koszty materialne związane z dojazdem do placówek specjalistycznych.

Zobacz więcej zdjęć: 8 godzin lekcyjnych  inaczej

Zapobiega przypadkowości podjętych przez młodzież decyzji dotyczących edukacji i planowania kariery zawodowej, uczy ją elastycznego dopasowywania swojej ścieżki edukacyjno – zawodowej do zmian na rynku pracy. Rozwija umiejętność świadomego zarządzania swoją karierą zawodową. Wskazuje na praktyczne wykorzystanie edukacji w życiu zawodowym poprzez podkreślenie jej celowości i sensowności. Przyczynia się także do wzrostu zaangażowania uczniów w sam proces edukacji. Ma szanse wpływać na proces dopasowywania programów kształcenia i oferty edukacyjnej do potrzeb rynku pracy. Działania te posiadają formę wieloletniego programu oraz są realizowane już na etapie edukacji szkoły podstawowej i gimnazjalnej przypadającej na specyficzny okres rozwojowy, który związany jest ze zmiennymi przeżyciami emocjonalnymi uczniów i często nierealnymi wyobrażeniami o sobie oraz swojej przyszłości zawodowej. Warto podkreślić, że wdrożenie działań z zakresu doradztwa zawodowego do realiów szkoły stanowi zawsze wartość dodaną nawet najlepszej oferty edukacyjnej i z pewnością przyczynia się do wzrostu jej prestiżu w otoczeniu społecznym. Nowe trendy w orientacji zawodowej zakładają kształcenie i rozwijanie u młodzieży świadomości własnych możliwości psychofizycznych, Kształcenie ustawiczne i zdobywanie kwalifikacji zawodowych, przygotowanie ucznia do kreatywnego i mobilnego funkcjonowania zgodnie ze zmieniającymi się strukturalnymi zmianami na rynku pracy oraz przygotowanie ucznia do ewentualnej reorientacji zawodowej i samo zatrudnienia są dzisiaj priorytetem w nowym wejrzeniu na szkolnictwo.
     Realizacja Wewnątrzszkolnego Systemu Doradztwa Zawodowego jest  poprzedzona diagnozą głównego beneficjenta, jakim jest uczeń. Odnosi się do jego: zainteresowań, uzdolnień, możliwości i deficytów edukacyjnych, potrzeb rozwojowych i edukacyjnych, wartości, przekonań, postaw i oczekiwań, sytuacji rodzinnej i stanu zdrowia (w kontekście wyboru zawodu). Nie małą rolę odgrywa tu także rozwijanie umiejętności społecznych  takich jak: 1) współpraca w grupie (świadomość ról grupowych i zasady pracy w grupie); 2) komunikacja style komunikowania się (teoria w praktyce); 3) radzenie sobie w sytuacjach trudnych – porażki w realizacji planów edukacyjnych (reorientacja zawodowa w przypadku dokonania niewłaściwego wyboru zawodu); 4) podejmowanie decyzji w kontekście JA (umiejętności, trudności /ograniczenia, plany/marzenia) a ŚWIAT ZEWNĘTRZNY (wyzwania rynku pracy, oferta edukacyjna, wymogi rekrutacyjne, wymagania psychologiczne poszczególnych zawodów); 5) uświadomienie odpowiedzialności ucznia za własny rozwój (rozwijanie poczucia sprawstwa i wewnątrzsterowności); 6) autoprezentacja (wykorzystanie świadomości swojego potencjału w praktyce – umiejętność prezentacji siebie); 7) asertywność (obrona własnych przekonań, wartości i granic – jako jeden z ważnych aspektów uczestnictwa w grupie); 8) wyszukiwanie i przetwarzanie informacji przydatnych do planowania kariery oraz korzystanie z dostępnych źródeł pomocy doradczej (informatory, strony internetowe – m.in. szczegółowa charakterystyka poszczególnych klas zawodów, elektroniczny informator).

 

Doradca zawodowy /pedagog szkolny

Krzysztof Ołdziejewski

Kalendarz wydarzeń

Maj 2020
Pn Wt Śr Cz Pt So N
1
Data : piątek, 1 maj 2020
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
Data : środa, 27 maj 2020
28
29
30
31

Informacje kontaktowe

adres2

Szkoła Podstawowa
im. Adama Mickiewicza
w Skokach.

ul. Poznańska 2
62 - 085 Skoki

 

Kontakt:
od poniedziałku - piątku
w godzinach 7:30 - 15:30.

 

tel. (61) 8124 - 021
fax. (61) 8124 - 021

UWAGA! Ten serwis używa cookies i podobnych technologii.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to. Czytaj więcej…

Zrozumiałem

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.