Podsumowaniem spotkań z matematyką był konkurs na „Mistrza układania tangramów”. Przy sali informatycznej wyłożono papierowe wzory, które w wolnej chwili można było poskładać. Prawdziwe rozgrywki odbyły się z wykorzystaniem tabletów.
Zobacz więcej zdjęć: lekcja_inaczej
Każdy uczestnik w ciągu 45 minut lekcji musiał ułożyć jak najwięcej zademonstrowanych kształtów. Układanka matematyczna wywoływała wielkie emocje wśród graczy. Każdy chciał wygrać. Mimo tego, że niektórzy nie radzą sobie na co dzień z typowymi zadaniami matematycznymi, w takiej formie chętniej podejmowali próby prawidłowego rozwiązania łamigłówek. Uczniowie z zapałem uczestniczyli w zajęciach, ponieważ nie była to typowa lekcja matematyki, lecz z zastosowaniem tego, co dzieci w tych czasach lubią najbardziej – gier komputerowych.
Mam nadzieję, że przez te kilka spotkań dzieci zobaczyły w matematyce nie tylko „groźne liczby”, lecz rzeczy ciekawe i zaskakujące. Dowiedziały się, co można zrobić ze zwykłej kartki papieru i gdzie matematyka ma zastosowanie w otaczającym ich świecie.
Natalia Klimas