Podczas pierwszego, w tym roku szkolnym, spotkania Kółka Przyrodniczego, uczniowie mieli okazję zapoznać się z dwoma doświadczeniami chemicznymi. Zajęcia rozpoczęły się od wprowadzenia do tematu cukrów, ich rodzajów oraz znaczenia w biologii, po czym rozpoczęto praktyczną części zajęć, gdzie uczniowie otrzymali różne próbki cukrów, takich jak glukoza, fruktoza i sacharoza. Mali przyrodnicy sprawdzali zawartość cukrów w różnych roztworach, wykonując Próbę Trommera. Kolejnym etapem zajęć było badanie odczynu roztworów za pomocą wskaźników kwasowo-zasadowych. Uczniowie poznali pojęcie pH, a przy użyciu papierków wskaźnikowych oraz roztworów wskaźników, określali odczyn różnych substancji. Doświadczenie to pozwoliło dostrzec różnice między substancjami kwaśnymi, obojętnymi i alkalicznymi. Na koniec nastąpiła dyskusja na temat przeprowadzonych doświadczeń. Uczniowie dzielili się swoimi obserwacjami i wnioskami, a nauczycielki zachęcały do zadawania pytań i wyciągania samodzielnych wniosków. Zajęciom towarzyszył entuzjazm, a dzieci opuściły salę z pomysłami na kolejne eksperymenty i badania, które zamierzają przeprowadzić podczas następnych spotkań Kółka Przyrodniczego.

Iwona Rypińska
Alicja Kramer

Comments are closed.
Skip to content