Konkurs historyczny ,,GODNOŚĆ, WOLNOŚĆ, NIEPODLEGŁOŚĆ”

4 listopada 2024 r. w Szkole Podstawowej im. Adama Mickiewicza w Skokach odbył się  szkolny multimedialny konkurs historyczny, przeznaczony dla uczniów klas 1-3.
Nawiązując do zbliżającego się Narodowego Święta Niepodległości, z inicjatywy organizatorek konkursu wychowawcy klas edukacji wczesnoszkolnej przeprowadzili zgrywalizowane lekcje o tematyce historycznej, z cyklu „Godność, wolność, niepodległość”, z wykorzystaniem gier multimedialnych proponowanych przez Ministerstwo Edukacji Narodowej, pt. „Z wizytą u Dziadka” oraz „Cichociemni”,  znajdujących się na Zintegrowanej Platformie Edukacyjnej. Celem zajęć było przekazanie dzieciom wiedzy historycznej w formie zabawy, wskazanie dostępnych źródeł wiedzy oraz pomoc w przygotowaniu uczniów do konkursu historycznego.
Konkurs historyczny dedykowany był najmłodszym uczniom naszej szkoły. Uczniowie do konkursu przygotowywali się pod kierunkiem wychowawców, rodziców, którym zostały udostępnione linki do gier oraz poprzez samokształcenie.
Celem konkursu było:
– kształtowanie i rozwijanie postaw patriotycznych
– kształtowanie i rozwijanie zainteresowania historią
– kształtowanie i rozwijanie umiejętności czerpania wiedzy z różnych źródeł
– kształtowanie i rozwijanie umiejętności korzystania z komputera i zasobów Internetu
– wdrażanie do zgodnej i świadomej rywalizacji konkursowej.
Laureatami konkursu do, którego bardzo licznie przystąpili uczniowie, zostali:
– w kategorii klas 1:
I miejsceMarcel Ropuszyński z klasy1b
II miejsceJulia Gołembowska z klasy 1c
III miejsce ex aequoBarbara Demska z klasy 1d oraz Zofia Pawlicka z klasy1a
– w kategorii klas 2 i 3:
I miejsce Tomasz Pawlicki z klasy 3a
II miejsce – Aleksandra Radzińska z klasy 3b
III miejsce – Julia Kołodziejczuk z klasy 3b
Wszystkim uczestnikom konkursu, nauczycielom edukacji wczesnoszkolnej oraz rodzicom dziękujemy za współpracę i zaangażowanie w przekazywanie wiedzy historycznej.

Organizatorki:
Estera Kruszka i Paulina Marszewska

Comments are closed.
Przejdź do treści