Kraków miasto magiczne

W dniach 10, 11 maja 2022 r. uczniowie klasy 7a i 7b Szkoły Podstawowej w Skokach pod opieką pani Anny Dorawy, pani  Małgorzaty Zrobczyńskiej i pana Krzysztofa Gapińskiego uczestniczyli w wycieczce do Krakowa w ramach przedsięwzięcia Ministra Edukacji i Nauki pod nazwą „ Poznaj Polskę”.
Celem wycieczki było poszerzenie wiedzy uczniów w zakresie dziedzictwa narodowego i kulturalnego oraz popularyzacji osiągnięć polskiej nauki.
Pierwszego dnia udaliśmy się z przewodnikiem na długi spacer po historycznym zespole miasta. Odwiedziliśmy Stare Miasto, Rynek Główny, Kościół Mariacki, Sukiennice, Wzgórze Wawelskie aż dotarliśmy do Krakowskiego Kazimierza. W trakcie spaceru zapoznaliśmy się z historią miasta od średniowiecza do współczesności.
Kolejnym punktem wycieczki było zwiedzanie wystawy pt. „ Kraków od początku,  bez  końca”  w Pałacu Krzysztofory, który jest jednym z wielu obiektów Muzeum Historycznego Miasta Krakowa. Wędrując od sali do sali uczniowie przyswajali wiedzę o historii, tradycji, kulturze i legendach miasta Krakowa oraz poznawali codzienne życie mieszkańców.
Po zakwaterowaniu, regeneracyjnym posiłku i krótkim odpoczynku udaliśmy się na wieczorny spacer na Rynek Starego Miasta.
W drugim dniu wyruszyliśmy w kierunku Kopca Kościuszki. Odwiedziliśmy wystawę pt. „ Kościuszko, bohater wciąż potrzebny”. Ekspozycja jest multimedialna i interaktywna, w całości poświęcona Tadeuszowi Kościuszce. Pokazuje Kościuszkę jako super bohatera, który dzięki cechom charakteru i wielu talentom zmieniał świat. Wśród zbiorów można było obejrzeć eksponaty i pamiątki należące do naczelnika.
Następnie weszliśmy na Kopiec Kościuszki podziwiać panoramę Krakowa.
Pobyt w forcie nr 2 Kościuszko zakończyliśmy zwiedzaniem wystawy figur woskowych znanych Polaków z naszej bogatej historii.
Ostatnim punktem naszej wycieczki było przybycie na Zamek Królewski na Wawelu. Mieliśmy wielką przyjemność zobaczyć Państwowe Zbiory Sztuki- stałą ekspozycję „ Komnaty Królewskie”.  Uczniowie zapoznali się z wyglądem prywatnych apartamentów królewskich z przełomu XVI i XVII wieku. W komnatach mogliśmy podziwiać wspaniałe renesansowe malowidła, arrasy Zygmunta Starego, grafiki, rzeźby, porcelanę i meble.
Wycieczka do Krakowa była niesamowitym doświadczeniem i wielką przygodą. Dostarczyła nam niezapomnianych przeżyć i wrażeń, które na długo zagoszczą w naszej pamięci. Podróż powrotna upłynęła szybko, bezpiecznie i w dobrych humorach wróciliśmy do Skoków. Zmęczeni ale zadowoleni udaliśmy się do swoich domów, aby podzielić się wspomnieniami z naszymi bliskimi.