Lekcje języka polskiego w Muzeum Narodowym

To już druga w tym roku szkolnym wizyta uczniów w Muzeum Narodowym w Poznaniu.
W listopadzie klasa 7d brała udział w zajęciach dotyczących opisu obrazu. Uczestnicy uczyli się patrzeć, analizować i opisywać dzieła sztuki, podejmowali również próby ich interpretacji. Kolejnym krokiem była praca w grupach, gdzie młodzież samodzielne wykonywała opis jednego z obrazów.
Teraz przyszedł czas na młodszych odbiorców sztuki. 15 marca progi muzeum przekroczyli uczniowie klasy 4c, dla większości była to pierwsza wizyta w tym miejscu. W holu czekała już pracownica działu edukacji, by zabrać grupę na lekcję muzealną. Podczas zajęć uczniowie szukali odpowiedzi na pytanie: Czy obrazy mogą opowiadać? Wspólnie starali się rozszyfrować zakamuflowane historie ukryte w dziełach. Okazało się, że warto czytać, słuchać i znać baśnie, legendy, czy też mity, by je potem bez trudu znaleźć w namalowanych obrazach. W trakcie zajęć uczniowie otworzyli się na kontakt z dziełem sztuki, pomysłów interpretacji było wiele. Cennym elementem stała się wymiana wzajemnych doświadczeń i spostrzeżeń. Na pewno nie jest to ostatnia wizyta w galerii. Podróż ze sztuką dopiero się rozpoczęła. Lekcje muzealne urozmaicają szkolny program nauczania – poszerzają wiedzę uczniów, ich zmysł artystyczny i kompetencje społeczne, a także rozwijają wrażliwość estetyczną.
Okazało się, że rodzice Bartka Kawskiego pracują w muzeum. Jego Mama wręczyła uczniom piękne zakładki, natomiast Tata sprezentował każdemu parę białych rękawiczek, których używa się podczas pracy z dziełami sztuki. W imieniu uczniów bardzo dziękujemy.

Elżbieta Berendt

Comments are closed.
Skip to content