Niedawno uczniowie klasy 4b zauważyli, że odbędzie się 150 lekcja języka polskiego i zażartowali, żeby wyprawić urodziny. Postanowiliśmy więc „odkrzesłowić” naszą edukację i wyjść ze szkoły. Korzystając z pięknej pogody oraz sąsiedztwa lasu, udaliśmy się w teren. W tym dniu nie było, co prawda, nauki języka polskiego, ale z pewnością rozwijaliśmy kompetencje społeczne. Naładowani energią uczniowie biegali, bawili się, odgrywali role. Nikt nie tłumił ich naturalnej chęci do działania, nie ograniczał ich zdolności motorycznych i nie żądał pełnej dyspozycji umysłowej. Podczas tej wyjątkowej lekcji języka polskiego zrezygnowaliśmy z ławek i krzesełek na rzecz szałasów z gałęzi i kocyków.
Obserwując aktywność dzieci, które bawiły się bez telefonów, miałam poczucie spełnienia. My – nauczyciele, wychowawcy jesteśmy sprawcami pięknego, ale trudnego procesu. Od naszej kreatywności zależy, jak będą wyglądały prowadzone przez nas lekcje – czasem mała zmiana daje wielki efekt. Po powrocie do szkoły 150 lekcja zakończyła się rozdaniem prezentów, były to bidony przekazane nam przez wydawnictwo WSiP.
Renata Stróżewska








