Szkolna Internetowa Gra Giełdowa

Znane są wyniki pierwszego etapu „Szkolnej Internetowej Gry Giełdowej”. Jest to już XXIII edycja projekty o charakterze konkursu organizowanego przez Giełdę Papierów Wartościowych i Fundację GPW dla klas szkół ponadpodstawowych oraz klas siódmych i ósmych szkół podstawowych. Wszystko odbywa się pod patronatem Ministerstwa Finansów i  Ministra Edukacji Narodowej. Nasza szkoła drugi raz bierze udział w tym największym projekcie edukacyjnym, który w praktyczny, ale i bezpieczny sposób uczy inwestowania na giełdzie. Nas skusiła przede wszystkim wygrana (10 tys. zł dla najlepszego zespołu) i chęć wzięcia udziału w rozgrywce finałowe w Sali Notowań Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie. Już widzieliśmy się w szelkach i białych koszulach podczas rozgrywki finałowej. Za zgodą rodziców zarejestrowało się dziesięć zespołów z klas siódmych naszej szkoły. Do końca rozgrywki pierwszego etapu dotrwało pięć. Z dumą i dużą satysfakcją informuję, że 335. miejsce w kraju w klasyfikacji wszystkich typów szkół zajął zespół Golden Kids  w składzie: Bogusława Ludzkowska 7B i Nazar Mezentsev 7B. W ciągu dwóch miesięcy zarobili 10,75 %  z zainwestowanych w 98%  20 tys. złotych. W klasyfikacji szkół podstawowych zajęli 31.  miejsce na 660 ekip, a w Wielkopolsce 23. miejsce  na 520 drużyn. Głównym handlującym na giełdzie był Nazar. W całym okresie dokonał 255 operacji giełdowych, co zaowocowało zyskiem 2149,98 zł ale niestety tylko wirtualnych pieniędzy. Nieco gorzej wypadła drużyna ADW7B w składzie: Stanisław Wróbel, Witold Korżak, Andrzej Łączyński i Dawid Anders. Zajęli 772. Miejsce w kraju z zyskiem 6,90% przy 48% zainwestowanego kapitału. Przypomnę, że w ubiegłym roku najlepszy nasz zespół „Marylki” uplasował się na 3123 miejscu. W tym roku hossa była z nami. Z pozostałych trzech notowanych zespołów dwa zanotowały zyski (+3,52% i +0,31%), a jeden stratę – 2,97%. Wyniki oddają prawdziwe zyski i straty, gdyż transakcje realizowane były na podstawie rzeczywistych ofert kupna i sprzedaży na realnym rynku giełdowym. Taki mechanizm doskonale oddaje giełdową rzeczywistość, a uczniowie w praktyce przekonali się, na czym polega inwestowanie, poznali ryzyko inwestycyjne i skutki swoich decyzji oraz możliwości pracy w grupie. Opiekę nad grupami sprawował niżej podpisany, który również inwestował na giełdzie i rywalizował razem z innymi nauczycielami.

Krzysztof Gapiński

Comments are closed.
Przejdź do treści