18 listopada w klasie 3B odbyły się zajęcia chemiczne w ramach innowacji pedagogicznej, które miały na celu zapoznanie uczniów z pojęciem gęstości poprzez wykonanie doświadczenia nazywanego piramidą gęstości. Zajęcia te były doskonałą okazją do nauki poprzez działanie. Na początku zajęć uczniowie zostali wprowadzeni w temat gęstości różnych substancji, Następnie przystąpili do wykonania piramidy gęstości.
Uczestnicy zajęć mieli za zadanie wykorzystać roztwór wody z solą o różnej gęstości i barwie, co pozwoliło im na wizualizację tego zjawiska. Nauka przez doświadczanie rozwija umiejętności manualne oraz logiczne myślenie, gdyż uczniowie muszą dokładnie planować, w jaki sposób ułożyć ciecze w piramidzie, aby uzyskać pożądany efekt. Podczas przeprowadzania eksperymentu trzecioklasiści byli zafascynowani obserwacją, jak poszczególne płyny nie mieszają się ze sobą, tworząc warstwy. Uczniowie zadawali wiele pytań, co pokazało ich ciekawość i chęć poznawania świata. Zajęcia chemiczne w klasie 3B były nie tylko edukacją, ale również świetnie zorganizowaną zabawą, która pozwoliła dzieciom na aktywne uczestnictwo i odkrywanie tajemnic świata nauki. Z pewnością zainspirują one wiele kolejnych lekcji, w których wykorzystamy różne metody upowszechniające wiedzę przez doświadczanie.
Iwona Rypińska







