Uczniowie klasy 3B uczestniczyli w zajęciach chemicznych w ramach innowacji pedagogicznej. Podczas zajęć wykonywali slime-glutka. Praca z slime’em to doskonały sposób na wprowadzenie dzieci w świat chemii i nauk ścisłych. Uczniowie mogli zobaczyć na własne oczy, jak zmienia się konsystencja i właściwości materiału w wyniku różnych składników i ich proporcji. Takie doświadczenie pokazało im jak ważna jest cierpliwość i dokładność w eksperymentach. Sieciowanie polimerów, które omawiali, to istotny proces, ponieważ to właśnie dzięki niemu slime zyskuje swoją charakterystyczną elastyczność i sprężystość. Dzięki temu uczniowie mieli okazję nie tylko bawić się, ale także rozwijać umiejętności analityczne i myślenie krytyczne. To naturalne, że niektórym uczniom mogło nie udać się uzyskać idealnego slime’u. Ważne, że uczyli się na błędach i rozumieli, że eksperymentowanie to część nauki. Taki proces może prowadzić do odkryć, więc warto z niego korzystać.
Iwona Rypińska