Z okazji Święta Niepodległości uczniowie klas szóstych mieli wyjątkową możliwość „zaprogramowania Polski”. Brzmi kontrowersyjnie? Spokojnie, zadanie nie było ani trudne, ani skomplikowane, a jednak dostarczyło wiele radości i satysfakcji. Cała inicjatywa opierała się na podstawowej funkcji print w języku Python. Wystarczyło wprowadzić uczniów w podstawy programowania, a następnie zachęcić do kreatywnego myślenia – i tak, przy pomocy kilku linijek kodu, piękne napisy „POLSKA” zaczęły pojawiać się na ekranach komputerów.
Takie zadanie nie tylko pomogło uczcić święto narodowe, ale także rozbudziło w uczniach zainteresowanie programowaniem. Dzięki niemu odkryliśmy młode, programistyczne talenty, które z pewnością będziemy rozwijać w najbliższym czasie. Każda linijka kodu stała się częścią ich interpretacji, jak wygląda ich własna „Polska” w świecie cyfrowym. Takie zadania to idealny sposób na połączenie nauki z zabawą, a także na rozwijanie logicznego myślenia, cierpliwości i umiejętności rozwiązywania problemów.
Dzięki tej inicjatywie zrobiliśmy pierwszy krok do zbudowania programistycznych umiejętności przyszłych pokoleń, które być może w przyszłości będą tworzyć wielkie projekty technologiczne. Jak się okazuje, patriotyzm można okazywać również w kodzie!
Anna Macioszek












