Sztuczna inteligencja na lekcjach

 W dzisiejszym świecie AI odgrywa coraz większą rolę, a jednym z obszarów, w którym rozwój sztucznej inteligencji jest szczególnie widoczny, to rozpoznawanie twarzy. Jest to proces analizy i identyfikacji osób na podstawie cech wyglądu. Algorytmy uczą się rozpoznawania twarzy na podstawie ogromnej liczby obrazów, co sprawia, że stają się coraz bardziej skutecznymi narzędziami w tym obszarze. Podczas zajęć z informatyki w klasie 7a wykorzystaliśmy materiały z kursów zamieszczonych na platformie #burzamozgow (www.burzamozgow.com), które dostarczyły nam wiedzy na temat sztucznej inteligencji (AI), skupiając się przede wszystkim na zagadnieniu rozpoznawania twarzy. Lekcja okazała się fascynującym doświadczeniem, które pozwoliło uczniom na eksplorację tematu AI w praktyczny i interaktywny sposób. Pracowaliśmy w programie Scratch, który pozwalał na łatwe tworzenie interaktywnych projektów. Dodawanie filtrów, podobnie jak w wielu znanych aplikacjach, stało się punktem centralnym zajęć, przynosząc mnóstwo radości i zabawy. Uczniowie mieli okazję wyrazić swoją kreatywność poprzez tworzenie różnorodnych kostiumów.
Wszystkie prace, które powstały podczas lekcji, były wyrazem wyobraźni i zaangażowania uczniów. Ich kreatywność zaskoczyła mnie pozytywnie, a efekty ich pracy świadczą o tym, jak wiele potencjału tkwi w zdolnościach twórczych młodych umysłów. To wspaniałe doświadczenie pokazało, że nauka może być zarówno pouczająca, jak i pełna radości i zabawy.

Anna Macioszek

Comments are closed.
Skip to content